zondag 3 augustus 2008

Verre reizen

Met enige regelmaat werd er de afgelopen tijd een bonapartes strandloper gezien op de hoogwatervluchtplaats van Westhoek, in Friesland. Zonder gezien te hebben dat er een roze spreeuw was ontdekt op Neeltje Jans op vrijdag, besloot ik om zaterdag mijn geluk te gaan beproeven op die verre hoogwatervluchtplaats. Na een lange combinatie van treinen en fietsen kwam ik rond kwart over 10 's ochtends aan bij Westhoek. Er waren al vogelaars aanwezig, maar er was nog niets gezien. En...afgezien van een grauwe franjepoot, bleef dit zo. Hoe lang we ook zochten we konden noch bona, noch breedbek vinden. Een deceptie, maar goed. Om half 2 vertrok ik weer richting Amersfoort.
Op zondag moest ik uiteraard naar de roze spreeuw. Alles verliep voorspoedig totdat er een aanrijding plaatsvond tussen Goes en Middelburg en ik vanaf Goes naar Neeltje Jans moest fietsen. Scheelt flink wat kilometers. Maar goed, uiteindelijk bereikte ik Neeltje Jans en het doel van de dag. Alweer een lifer, en een hele mooie.

Geen opmerkingen: