zondag 9 november 2008

Ruigpoten

Omdat de aziatische roodborsttapuit van ijmuiden uiteraard niet tot vrijdag bleef zitten, waardoor ik deze vogel vanwege geldgebrek niet kon zien, had ik vrijdagmiddag tijd om één van de nog missende soorten te scoren.
Het was allemaal erg makkelijk: ik fietste vanaf almere-buiten naar de praamweg, alwaar bij de wildroosters 2 prachtige ruigpootbuizerds (#310) aanwezig waren. Een mooie soort, waarvan ik altijd kan genieten.
Zaterdag was een saaie dag. Ik heb geteld op het Hazewater, maar dat viel behoorlijk tegen, met als hoogtepunt 2 klapeksters ter plaatse.
Zondagmiddag wordt er om kwart over 4 een woestijntapuit gepiept; ook deze vogel gaat waarschijnlijk niet voor mij weggelegd zijn, maar goed. Zowel de aziatische roodborsttapuit als de woestijntapuit staan gelukkig al op mijn Nederland-lijst, dus heel erg vind ik het niet. Jammer wel, natuurlijk...

2 opmerkingen:

Unknown zei

dat de ruigpoot er nog niet op stond verbaast me, gezien je aantal ned soorten..

Rutger Wilschut zei

Ruigpootbuizerd was een nieuwe soort voor de jaarlijst, niet voor mijn Nederlandse lijst.