woensdag 4 juni 2008

Een mooie middag

Deze week heb ik elke ochtend fauna-practicum, wat inhoudt dat ik 3 tot 4 uur lang geleedpotigen zit te determineren, maar vervolgens de rest van de dag vrij ben. Best relaxt dus. Toen ik dinsdag net thuiskwam zag ik een waarneming van een kleine vliegenvanger bij Nijmegen op waarneming.nl staan. Omdat het een voor mij onbekende waarnemer was en er niet echt een beschrijving bijstond, sprong ik niet gelijk op om weg te gaan. Een uurtje later stonden er echter 4 waarnemingen van de kleine vliegenvanger online. Tijd om weg te gaan dus! Ik sprong op de fiets en knalde in anderhalf uur naar de plaats des onheils. Hier was het wachten op de vogel, maar na enige tijd kondigde hij zich aan met een paar roepjes en liet zich daarna waanzinnig mooi bekijken! Kleine vliegenvanger stond heel hoog op mijn 'verlanglijstje' en ik vind dit dan ook één van de absolute hoogtepunten van het jaar tot nu toe.

's Avonds ben ik nog meegeweest met een nachtvlinderexcursie en heb ik onder andere 4 prachtige groot avondroden (zou dit het meervoud van groot avondrood zijn?) gezien. Een prachtige dag en wat is het een geweldig vogelvoorjaar!

Geen opmerkingen: