maandag 2 juni 2008

(Te) kort retourtje Keeg

Afgelopen dagen waren er weer veel steltlopers aanwezig in de Ezumakeeg. Tijdens de Top-of-Holland birding race op zaterdag werd er een kleine geelpootruiter ontdekt. Een goede rede voor mij om daar zondag mijn tijd aan te besteden. Toen ik daar rond 12 uur aankwam zag ik vanaf het pad naar de hut al een steltlopertje tegen het riet aanlopen wat nogal op een kleine geelpootruiter leek. Snel richting de plek gefietst, waar al enkele vogelaars naar de vogel stonden te kijken. Hij zat lekker dichtbij, in tegenstelling tot gisteren, toen veel vogelaars klaagden over de afstand. Een gelukje dus en, mijn 330e soort in Nederland!
Zelfs nog een brak bewijsplaatje kunnen maken:

Omdat ik eventueel 's avonds nog met rené naar de kleinst waterhoenders bij Tienhoven zou gaan, ging ik rond 3 uur al weer weg uit de keeg. Toen ik rond 7 uur in amersfoort de semafoonberichten afluisterde, bleek er een roze spreeuw in de ezumakeeg te zijn ontdekt...lekker...
Nou goed, het was alsnog een mooie dag en ik realiseer me dat Nederland afscoren met het openbaar vervoer wat behelpen is. Maar, ik doe mijn best!

Geen opmerkingen: