maandag 23 juni 2008

Komkommertijd

Na het geweldige voorjaar is het nu echt zomer, wat betreft vogels vaak een wat saaie tijd. Dit betekent overigens niet dat er voor mij niets te doen was. Zaterdag 'kopte' ik aan het eind van de dag, vlak voor die dramatische wedstrijd, eindelijk de huiskraaien van hoek van holland in. Het kostte me nog geen 20 minuten om van de trein bij de boulevaard te komen, de vogels te zien, en weer terug te lopen. Het is is ook wel echt geen spectaculaire soort en het voetbal wachtte...
Zondag ging ik mee met een libellenexcursie naar de Delleboersterheide, alwaar wij een oostelijke witsnuitlibel konden zien uitsluipen. Waarnemingen van vuurlibel en wielewaal waren een leuke bonus. Op de terugweg konden Tim de boer, mark lammers en ik nog een nieuwe libellensoort bij schrijven in de vorm van een gevlekte glanslibel in de Lindevallei.
Doordeweeks ben ik tegenwoordig volop verplicht met een andere leuke groep bezig. Ik word momenteel door de uni naar alle verre uithoeken gereden om diverse waanzinnig zeldzame planten te bekijken. Voor de meeste studenten is het voornamelijk hard studeren om de familiekenmerken in hun hoofd te krijgen, maar omdat ik al een paar jaar naar planten kijk, kan ik me volledig concentreren op het 'scoren'. Iets wat me wel bevalt.
Maar, er mogen wel weer eens nieuwe vogels komen en aankomend weekend zal ik weer vol gas achter onze gevederde vrienden aangaan.






Oostelijke witsnuitlibel

Geen opmerkingen: