maandag 6 oktober 2008

Blako!

Zoals ik al schreef miste ik de eerste 2 bladkoninkjes rond wageningen. Verder had ik tot vandaag toe nog geen tijd in deze soort gestoken. Ik had eigenlijk gehoopt er op Texel, op die zondag de 21e, eentje tegen te komen, maar dit ging niet door.
Vandaag kwam de melding van een vogel bij Culemborg, iets minder dan 40 km van wageningen af. Wel een eind om te fietsen, maar omdat ik graag weer eens wat leuks wilde zien weerhield het er mij niet van om te gaan. Lekker sportief in ieder geval en het weer was relatief goed. Rond half 5 kwam ik aan in de Redichemse waard. Na een poosje gezocht te hebben vond ik en skulkerig vogeltje in een hoge meidoorn. Dit bleek de bladkoning (#302) te zijn. De vogel vloog naar een paar meer open meidoorntjes alwaar hij zich prachtig liet bekijken in het late middagzonnetje. Een geweldige soort en ik hoop het begin van een periode met meer van dit soort mooie soorten!

Geen opmerkingen: