zaterdag 25 oktober 2008

A cracking bird!

Het is altijd fijn als je een gemiste soort kan goed maken in de herkansing. Ik baalde van het niet kunnen zien van de notenkraker van het Dijkgatsbos, maar sinds een paar dagen was er een vogel aanwezig nabij Horst, in Limburg. Na wat rondneuzen op google maps wist ik dat er een treinstation vlakbij dit dorp was en zo stapte ik vanmiddag uit op het station Sevenum-Horst (absolute lifer voor mijn stationlijst ;)) en wandelde (zonder kaart, want die was ik in wageningen vergeten) richting het natuurgebied 't Ham. Eerder dan verwacht zag ik vogelaars staan. De vogel was kennelijk naar een ander plekje gevlogen. Toen ik aankwam werd liet de vogel zich meteen zien, fouragerend op de grond op een meter of 20. Even later toonde hij zijn tamheid en ging op een metertje of 5 voor mij op de grond zitten fourageren. Geweldig! Erg leuk vond ik de witte eindband van de staart. Dit was mij van vogels in Zwitserland niet zo bijgebleven; die vogels zijn overigens ook lang niet zo tam. Circa een half uur heb ik van de vogel genoten. Daarna ben ik weer teruggegaan richting de trein. 342/307!

Geen opmerkingen: