maandag 13 oktober 2008

Deceptie

Af en toe zijn er periodes waarin er bijna niets lijkt te lukken. De afgelopen 5 dagen waren wat vogels betreft vrij pijnlijk (voorzover zoiets pijnlijk kan zijn natuurlijk ;)).
Om te beginnen bleef de bosgors van Texel tot en met woensdag zitten, zodat er geen mogelijkheid was om deze vogel te bezoeken. Bram Ubels gaf aan dat hij dat hij vrijdag naar Vlieland ging en dat ik bij hem in de tent kon slapen, zodat we bijna het hele Deception Tours 2 weekend konden meemaken. Over dit weekend werd al tijden gesproken; er zouden vast goede soorten opduiken. Dat mag je ook wel verwachten van het 2e weekend van oktober!
Nou ja, het is wel zo dat ik een best wel 'verwende' vogelaar ben, maar er was het hele weekend vrijwel geen aanvoer vanuit het noorden/oosten en dus moest ik het doen met slechts een morinelplevier, een bladkoning en een grauwe klauwier. Dat klinkt niet eens zo heel slecht, maar je gaat er wel helemaal voor naar één van de minst bereikbare plekken van het land.
De enige mogelijke nieuwjaarssoort miste ik: grote pieper. Nou ja, die komt nog wel; dat is te hopen in ieder geval. Een stuk pijnlijker was dat ik niet van het eiland 'durfde' op zondagochtend, zodat de notenkraker van het Dijkgatsbos de komende dagen niet voor mij weggelegd is.
De leukste vogel van het weekend, een kleine vliegenvanger, werd net iets te laat ontdekt, zodat ik deze vogel ook niet meer kon halen zonder hiervoor de boot te missen.

Het zat allemaal niet mee. Er komen vast wel weer betere tijden, maar goed...

Geen opmerkingen: