donderdag 24 januari 2008

Deceptie in de regen

Vandaag had ik voor de verandering eens geen colleges en kon daarom weer eens vogelen. De fietstocht begon aardig met een grote gele kwikstaart vlak achter mijn flat en een schitterend vrouwtje blauwe kiek in de Blauwe kamer. Ik besloot daarna de waalkade in Tiel weer eens met een bezoek te vereren om daar op zoek te gaan naar de alom bekende ringsnavelmeeuw. Ik heb niet echt goede ervaringen met dit beest: pas bij de derde keer dat ik de plek bezocht kreeg ik het beest te zien. Ik hoopte dat daarmee de slechte traditie verbroken was en dat het beest voortaan keurig zou komen opdagen als ik er was...niet dus. Toen ik de waalkade opreed begon het te regenen.
Er zaten behoorlijk wat meeuwen, maar de ringsnavelmeeuw zat er niet tussen. Ik had flink wat brood bij me en lokte daarmee nog meer meeuwen uit de omgeving naar de waalkade, maar... geen ringsnavel. Ondertussen ging het harder regenen en na een uur hield ik het voor gezien. Het zal dit jaar vast niet bij dit ene bezoek blijven.
Vervolgens ben ik maar naar het Binnenveld gereden. Hier nog aardige dingen in de vorm van een ijsvogel, een grote groep kleine zwanen en 2 reeën.

Doorweekt kwam ik thuis; volgende keer beter... en ik hoop dat het dit weekend iets beter weer is.

Geen opmerkingen: