donderdag 17 januari 2008

Nog zo'n suffe jaarlijst-weblog

Na de poging van Peter de Vries om het all-time-high jaarlijstrecord van 339 soorten te verbreken, lijken er dit jaar toch behoorlijk wat meer mensen er flink op los te vogelen/twitchen dan vorig jaar. Dit jaar zijn er al behoorlijk wat jaarlijst-weblogs verschenen en op de dutch birding-dag werd er zelfs gevraagd of een ander persoon de weblog op dutchbirding.nl in 2008 wilde overnemen.
Ok, het is duidelijk dat 'jaarlijsten' in is, maar dit slaat alles: http://www.thebiggesttwitch.com/

Zelf ga ik proberen om dit jaar meer dan 300 soorten te zien in Nederland. Dit is natuurlijk een doel dat in principe prima te halen is, maar omdat ik het ook behoorlijk druk heb met mijn studie en ik in september waarschijnlijk voor een aantal weken in Georgië zit om roofvogels te tellen (wat vervelend nou) zal het toch niet bepaald makkelijk worden. Hier komt nog bij dat ik niet zelf over een auto beschik en dus vooral afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Al met al kan het wel eens een kansloze poging worden...
Naast mijn zoektochten naar vogels zal ik ook het één en ander plaatsen over mijn andere natuurbelevenissen (mochten die er dit jaar zijn).

Geen opmerkingen: