donderdag 24 april 2008

Een slecht getimede tentamenweek

Daar zit je dan; al drie dagen snoeiharde wind uit oostelijke richting: het regent goede soorten in de kuststreken, maar je moet helaas leren voor 3 tentamens. Zo was het de afgelopen dagen. Ik probeerde zelf ook wat te zien door maandag, dinsdag en woensdag trek te tellen in de Blauwe kamer. Het was alle drie de dagen prachtig weer en er was een goede kans op de voor mij felbegeerde rode wouw, maar hij kwam niet en overal in de rest van het land wel. Wat kwam er bij mij wel langs? Nou, ik kan in ieder geval zeggen dat ik minder dan 3 weken tijd 7 visarenden heb gezien. Verder zag ik op maandag een langstrekkende kraanvogel, op dinsdagochtend een beflijster (die dag 3 visarenden) en dinsdag aan het begin van de middag een engelse kwikstaart. Dit was pas de 3e engelse kwikstaart ooit op telpost de blauwe kamer en uiteraard een nieuwjaarssoort. Woensdagochtend zat er een paapje in een struikje voor de telpost, ook dit was een nieuwjaarssoort.
Morgenmiddag vertrek ik voor een weekendje naar het Lauwersmeer, maar helaas zijn de weersvoorspellingen dan een stuk minder gunstig.

Geen opmerkingen: