dinsdag 8 april 2008

Eindelijk is het echt voorjaar! De zon schijnt heerlijk en de vogels trekken massaal het land binnen. Overal zingende fitissen, tjiftjaffen en zwartkoppen. Uiteraard kon ik het weer niet laten om in plaats van te studeren naar buiten te gaan.
Zo fietste ik gistermiddag na mijn eerste college maar weer eens naar de Bennkomse hooilanden, waar 2 tapuiten zich waanzinnig mooi lieten zien; wat leuk dat deze soort ook weer in het land is. Even later hoorde ik de bibberende roep van een regenwulp uit het natte gedeelte van het gebied komen.
Vanochtend had ik geen college en ging ik naar de blauwe kamer met goede hoop op mooie vogeltrek. Op de telpost stond Matthijs broere al te tellen, maar het bleek niet bepaald goed te zijn. Eigenlijk vloog er praktisch niets...totdat Matthijs opeens 'visarend!' riep. Totaal vanuit het niets vloog daar een visarend vlak voor ons langs, waanzinnig! De vogel draaide een rondje boven de plas en vloog toen toch maar de Grebbeberg over. Dit maakte de ochtend natuurlijk helemaal goed. Daarna werd het weer erg rustig.

Geen opmerkingen: