zondag 13 april 2008

Weinig opleverende uren

Afgelopen dagen ben ik enorm veel buiten geweest. Uren heb ik op de telpost in de Blauwe kamer gezeten en uren heb ik rondgehangen rondom Wageningen. Dit leverde jammer genoeg erg weinig op. Donderdagochtend hoorde ik mijn eerste braamsluiper van het jaar.
Een bijzonder veelbelovende claim van een grijze wouw op een steenworp afstand van mijn flat kwam helaas te laat binnen. Zoekacties leverden niets meer op.
Zaterdag twijfelde ik tussen een bezoek aan de omgeving Den Haag en een bezoek aan telpost Kamperhoek. Ik koos verkeerd...hoewel verkeerd...In scheveningen kreeg ik de zang van een pallas' boszanger te horen, die een paar dagen daarvoor was ontdekt. Ik heb het beestje ook nog geweldig gezien. Vogelen in meijendel leverde echter weinig op.
Ook op zondag lukte het niet om nieuwe jaarsoorten te zien. Wel vonden we op de oude zeedijk bij Nijkerk een zeer zeldzaam korstmos en zagen we op het spoorwegemplacement bij Amersfoort wat leuke planten.
Aankomende weken heb ik diverse tentamens. Ik hoop stilletjes dat het weer de komende dagen niet te best wordt en het goede weer terugkeert na mijn tentamens. Vanaf 25 april komt er een periode waarin ik enorm veel velduren kan gaan maken.
Tussenstand van mijn jaarlijst: 196

Geen opmerkingen: