maandag 26 mei 2008

Big day Amersfoort

Elk jaar probeer ik een dag zoveel mogelijk soorten te zien rond Amersfoort. Dit doe ik al een jaar of 5 en aangezien er gisteren niet echt betere dingen te doen waren (behalve een bezoek aan zuid-limburg o.i.d.) besloot ik eens goed op pad te gaan.
Het was 's ochtends al erg grijs, dus erg leuk zag het er niet uit. Enigszins duf begon ik dan ook aan mijn fietstocht. Ik zag alle gebruikelijke dingen, maar niet echt iets leuks. Al met al kreeg ik gedurende de dag wel een dusdanig complete lijst dat ik mijn beste resultaat tot nu toe, 102 in 2007, vrij makkelijk verbrak en uiteindelijk 109 soorten zag. Dieptepunten waren de afwezigheid van stormmeeuw (hoe verzin je het?), watersnip, sperwer en havik. Leuk was de aanwezigheid van een krooneend en een noordse kwikstaart in delta schuitenbeek. Als ik iets meer energie had gehad en het iets beter weer was geweest had er vast meer in gezeten.

Geen opmerkingen: