donderdag 8 mei 2008

The days after

Tja, wat moet je na zo'n geweldige week op breskens...Door vogelen! Echt veel tijd had ik niet, maar er waren nog wat soortjes die ik nog niet had dit jaar. Zo scoorde ik tijdens een veldpracticum van de uni mijn eerste bonte vliegenvanger van het jaar, op dinsdag. Die avond ging ik op zoek naar nachtactieve soorten in de omgeving en hoorde een kwartel roepen in de Bennekomse hooilanden en ook nog een prachtige ransuil langs de grift.
De ochtend erop maakte ik een wandeling door het bennekomse bos, wat een prachtige fluiter opleverde, die uitgebreid zong. Dat in combinatie met het weer maakte het een prachtige ochtend.
Vanmiddag hoorde ik tijdens een bezoek aan de Blauwe kamer een bosrietzanger zingen, mijn 260e soort van het jaar; wat gaat het hard!

Dit weekend ga ik nu echt naar het Lauwersmeer, nadat het de vorige keer op het laatste moment niet kon (leverde me wel griel, amerikaanse wintertaling en witwangstern op!).

Geen opmerkingen: